Skip to main content

Zbiorniki na wodę deszczową 200 L i 500 L pionowy

Woda – świat w obliczu kryzysu

Mimo że woda pokrywa ponad 70 procent powierzchni naszej planety, problemem jest fakt, że zaledwie 0,6 proc. to woda zdatna do picia, która może być wykorzystywana w gospodarstwach domowych lub do produkcji żywności.

Statystyki pokazują, że do 2050 roku zapotrzebowanie na wodę wzrośnie o ponad 50 procent, a ponad 40 procent ludzi może odczuć jej niedobór.

Ustawa o prawie wodnym

Podatek od deszczu obowiązuje w Polsce od 1 stycznia 2018 r. Muszą go opłacać właściciele nieruchomości o powierzchni co najmniej 3500 m2 z 70% zabudowaniem. Jeżeli na działce znajduje się urządzenie do retencjonowania wody o pojemności powyżej 30% odpływu rocznego z danej powierzchni, opłata wynosi 5 gr za 1 m2. Natomiast jeśli właściciel nieruchomości nie wprowadził takiego rozwiązania, musi zapłacić 50 gr za 1 m2. W obecnej chwili oznacza to opłatę w wysokości co najmniej 1750 zł rocznie.

Podatek od deszczu – możliwe zmiany

Zgodnie z projektem nowelizacji Ustawa o inwestycjach w zakresie przeciwdziałania skutkom suszy, po wprowadzeniu projektu ustawy do porządku prawnego górne jednostkowe stawki opłaty za zmniejszanie naturalnej retencji terenowej mają wynieść:
  • Bez urządzeń do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 1,50 zł za 1 m2 na 1 rok;
  • Z urządzeniami do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych o pojemności do 10% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,90 zł za 1 m2 na 1 rok;
  • Z urządzeniami do retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych o pojemności od 10 do 30% odpływu rocznego z powierzchni uszczelnionych trwale związanych z gruntem – 0,45 zł za 1 m2 na 1 rok.
Co więcej proponowana powierzchnia progu stosowania nowych przepisów zaczynać ma się od 600 m2 przy ponad 50 proc. zabudowy, a nie od obowiązujących obecnie 3500 m2 i ponad 70 proc. zabudowy. Po wejściu w życie zmian podatek od deszczu objąłby zatem swoim zasięgiem znacznie większą grupę podmiotów niż obecnie. Z proponowanych zmian wynika, że zobowiązani do wnoszenia opłaty będą nie tylko przedsiębiorcy, lecz także osoby fizyczne, czyli np. właściciele domów jednorodzinnych.

Na ten moment nie jest znana data wejścia w życie nowych przepisów. Projekt Ustawy o inwestycjach w zakresie przeciwdziałania skutkom suszy od 17 sierpnia 2020 r. znajduje się na etapie konsultacji publicznych.

Źródło: podatki.gazetaprawna.pl

Rozwiązanie – zbiorniki do gromadzenia wody deszczowej

Z myślą o obowiązujących przepisach prawa i w trosce o środowisko naturalne oraz przyszłość naszej planety firma Lubawa S.A. opracowała dwa zbiorniki do gromadzenia wody deszczowej:
Produkt powstał z myślą o właścicielach mniejszych działek i indywidualnych gospodarstwach domowych
Produkt powstał z myślą o przedsiębiorstwach korzystających z dużych powierzchni utwardzonego terenu
Zbiornik pionowy umożliwia gromadzenie wody deszczowej zgodnie z przepisami Ustawy o Prawie Wodnym obowiązującymi w Polsce od 1 stycznia 2018 roku. Zbiornik jest lekką konstrukcją przenośną, którą można ustawić pod rurą spustową rynny dachowej. Zbiornik jest łatwy w montażu.
Spływająca woda wpływa do zbiornika przez otwór w pokrywie zbiornika, wyposażony w sitko z siatki, które zatrzymuje większe zanieczyszczenia, typu liście, gałęzie.
Wodę można następnie wybrać od góry po odpięciu zamka błyskawicznego lub skorzystać z zaworów spustowych, do których podłączyć można zwykły wąż ogrodowy. Po napełnieniu zbiornika woda przelewa się nie powodując jego uszkodzenia.
W dolnej część zbiornika znajdują dwa zawory spustowe (w kształcie litery Y). Takie rozwiązanie umożliwia podłączenie w konfiguracji szeregowej kolejnych zbiorników, które zwiększą ilość gromadzonej wody.

KLUCZOWE CECHY

  • Pojemność 200 L i 500 L
  • Tkanina poliestrowa powlekana PCV
  • Dwa zawory spustowe z tworzywa do podłączenia węża ogrodowego lub kolejnego zbiornika w układzie szeregowym
  • Pokrywa z sitkiem siatkowym zamykana na suwak
  • Komplet rurek ze stópkami dla zapewnienia stabilności
  • Wymiary: ⌀85 x 110 cm

Dofinansowanie w ramach programu priorytetowego “Moja woda”

Na zakup zbiorników można uzyskać dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – dofinansowanie w formie dotacji, na nie więcej niż 80% kosztów kwalifikowanych instalacji, wchodzących w skład przedsięwzięcia na kwotę do 5000 zł na jedno przedsięwzięcie. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: nfosigw.gov.pl.

Czy wiesz, że Zużycie wody w produkcji przemysłowej:

  • przy produkcji jednego samochodu zużywa się 379 000 l wody
  • do wyprodukowania bochenka chleba trzeba zużyć 462 l wody
  • aby „wyhodować" szklankę soku pomarańczowego, potrzeba 50 szklanek wody
  • przy produkcji dżinsów zużywa się 8000 litrów wody
  • do wyprodukowania 2,2 kg wołowiny potrzeba 9500 l wody
  • wyprodukowanie 1 kg papieru wymaga ok. 250 l wody
  • wyprodukowanie 1 kg papieru wymaga ok. 250 l wody
  • wyprodukowanie 1 kg stali wymaga ok. 300 l wody
  • wyprodukowanie 1 kg nawozów azotowych – 600 l wody
  • rafinacja 1 tony ropy naftowej – 15 000 l wody
  • do wyprodukowania 1 kg ziaren pszenicy potrzeba 1000 l wody, a ryżu – prawie trzy razy tyle.
Źródło: www.rp.pl
Materiały do pobrania
ZBIORNIKI NA WODĘ DESZCZOWĄ 200 L I 500 L PIONOWY to jeden z produktów w kategorii Uncategorised. Pełna specyfikacja oraz pozostałe produkty w tej kategorii dostępne są pod poniższymi odnośnikami.

Naszym klientom i interesantom zapewniamy szybką i sprawną obsługę. W przypadku pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Kontakt

tel.: +48 62 737 5777
fax: +48 62 737 5708
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Lubawa S.A. ul. Staroprzygodzka 117, 63-400 Ostrów Wielkopolski, NIP 744-00-04-276, REGON 510349127, KRS 0000065741, Prowadzony przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto I Wilda W Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Kapitał zakładowy wynosi 30.054.000 zł i został w całości opłacony, BDO 000010404, będąca „dużym przedsiębiorcą” w rozumieniu art. 4 punkt 6) ustawy z dnia 08.03.2013r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych